EMPRESA
ELS NOSTRES PRINCIPIS
La nostre Política Interna gira en torn a la consecució d’un objectiu bàsic i fundamental: la satisfacció dels nostres clients. La constant millora de Seguretat, Qualitat i Sostenibilitat formen part del nostre dia a dia.
La nostra Política del Sistema de GestióTotes les empreses adherides a MONBUS realitzen serveis que cumpleixen els estàndars de qualitat mediambiental i de seguretat més exigents. Aquesta filosofia es desenvolupa a través d’iniciatives concretes en diferents àreas de treball.
LA NOSTRE MISSIÓ
Un Transport de Qualitat per a Tothom
D’ençà els nostres origens el nostre objectiu ha sigut oferir un servei de transport segur, confortable i puntual a tots els usuaris. Per fer del viatje una experiència més agradable, apostar per una constant modernització de la flota d’autobusos, posant així al servei del nostres clients els últims avenços en matèria de seguretat i confort. Prova d’aquest fet és que més de la meitat dels nostres autobusos estan equipats amb avençats sistemes de Wi-Fi que permeten un accés a internet gratuït i de qualitat en més de mil rutes diaries.
Ja són 20 milions de viatgers els que han viatjat amb MONBUS. Les enquestes de qualitat revelan que un 96,8% dels mateixos tornarien a fer-ho. Seguim treballant diariament amb l’objectiu de millorar els nostres serveis i satifer a tots els nostres usuaris.
La nostre raó de ser des de els nostres inicis fins l’actualitat…. “El teu destí, el nostre origen”
LA NOSTRE MISSIÓ I VALORS
La teva seguretat com a prioritat
Els nostre autobusos cumpleixen els més alts estàndars de seguretat. La renovació de la flota incorpora sistemes com el avís de l’abandonament de carril (SPA) i la frenada d’emergència (BAS). Aquesta última tecologia actua combinada amb el ABS reduïnt la distància de frenada en cas d’emergència. Tots aquests elements, units amb el sistema de control de estabilitat (ESP), control de tracció (ASR), distribueix electrònicament la frenada (EBD o EBV), entre d’altres, permeten incrementa notablement la seguretat.
Els nostres conductors rebren formació periòdicament en la materia de seguretat i conten amb una preparació óptima que els capacita per saber respondre davant de qualsevol situació que pugui donar-se a la carretera. Amb un sistema ben definit de descans i parades durant la conducció, ens assegurem de que el xofer del teu autobús estigui en tot moment concentrat en el volant.
Disposar d’una flota moderna, equipada amb els últims avenços en matèria de seguretat i confort.
VEURE CERTIFICACIONSEL MEDIAMBIENT SEMPRE PRESENT
Dins de la nostre Política Mediambiental, ens adaptem a les noves mesures amb la finalitat d’optimitzar el nostre consum energétic y reduït en emissions de gasos del efecte hivernacle. Som concients del canvi climàtic i procurem fer tot el possible per reduïr el nostre impacte.
Amb l’adquisició de més de 117 autocars nous amb sistemes EURO V i EURO VI entre els anys 2014 i 2015, conseguim reduïr el impacte de les emissions de CO2 per pasatger en un 4%. A través d’una renovació constant de la flota, ens plantegem l’objectiu de reduïr fins a un 24% les emisions en els pròxims 6 anys.
Els nostres empleats reben formació en bones pràctiques d’emergència, com la correcta segregació i reciclatge de residus, la minimització del consum de paper, l’utilització preferent de llum natural, la regulació de la temperatura a 20ºC, L’apagat de les pantalles i configuració de salvapantalles en mode “Black Screen”, etc.
VEURE CERTIFICACIONSPolítica de contractació
La nostre Política de Contractació es basa en estàndars d’igualtat, sense discriminació per sexe, raça, edad o qualsevol altre condició.
A l’entorn laboral, el Departament de Recursos humans, centra els seus esforços en la conciliació de la vida personal - laboral de tots els empleats.
La nostre plantilla està altament qualificada i conforma una empresa que ha sigut reconeguda per la Borsa de Londres en l’informe 1000 companyies que inspiren Europa com una entitat en constant expansió que impulsa l’economia europea.
Si desitges inscriure’t en alguna de les nostres ofertes de treball, visita la nostre secció de treball; una vegada allí podràs seleccionar el lloc per el que desitges presentar la teva candidatura, complementar el formulari corresponent i enviar-nos el teu CV per poder participar en els nostres processos de selecció. ¡Bona sort!
VEURE CERTIFICACIONSSeguretat, Qualitat i Sostenibilitat són els tres pilars en els que es sustenta el nostre servei, donant la possibilitat de viatjar d’una manera plaentera.
POLÍTICA DEL SISTEMA DE GESTIÓ
MONFOBUS S.L. I LES EMPRESES DE TRANSPORT DE PERSONES ADHERIDES AL SISTEMA:
- · AGUAS DEL INCIO, S.A.
- · ALCALABUS, S.L.
- · AUTO INDUSTRIAL, S.A.
- · AUTOBUSES ALCALA 2010, S.L.
- · AUTOBUSES ALSINA, S.L.
- · AUTOBUSES DE PONTEVEDRA, S.A.
- · AUTOBUSES URBANOS DE LUGO, S.A.
- · AUTOS ARCADE, S.L.
- · CASTROMIL, S.A.
- · ELEUTERIO LÓPEZ Y CIA, S.L.
- · EMPRESA MONFORTE, S.A.
- · EMPRESA VILLALÓN, S.A.
- · EMPRESA VIUDA DE J. DOMÍNGUEZ, S.L.
- · GÓMEZ DE CASTRO, S.A.
- · LA HISPANO IGUALADINA, S.L.
- · MONFOBUS, S.L.
- · MALDEASA, S.L.
- · MONBUS LARGA DISTANCIA, S.L.U.
- · MONBUS URBANOS, S.A.U.
- · RÍAS ALTAS, S.A.
- · TRANSPORTES LA UNIÓN, S.A.
- · URBANOS DE TALAVERA, S.A.
- · UTE ALCALABUS, S.L. - EMPRESA MONFORTE, S.A.U. - CASTROMIL, S.A.U. (UTE SERVICIO AEROBÚS)
- · UTE EMPRESA MONFORTE, S.A.U. - CASTROMIL, S.A.U. - ALCALABUS, S.L. (UTE HORTA I GRÀCIA)
- · UTE EMPRESA MONFORTE, S.A.U. - CASTROMIL, S.A.U. - ALCALABUS, S.L. (UTE SANT BOI)
- · UTE HISPANO - CASTROMIL - EMSA (UTE LADO AIRE)
- · UTE HISPANO - CASTROMIL - EMSA - TUSA - GÓMEZ - AGUAS DEL INCIO (UTE LADO TIERRA)
- · UTE XG-623
- · UTE XG-626
- · VALSESA BUS, S.L.
En Monbus, com a empreses dedicades al transport de viatgers per carretera, aspirem a aconseguir l'excel·lència empresarial amb l'objectiu de proporcionar un servei de transport de qualitat, assegurança, accessible i sostenible. Prova d'això, la present Política Integrada reflecteix els principis que guien les nostres operacions i, en conseqüència, ens comprometem a:
● Complir les lleis i regulacions pertinents a les seves activitats comercials, de manera que s'asseguri que les nostres operacions s'adhereixen rigorosament als requisits legals vigents. A més, assumim la responsabilitat de respectar codis de bones pràctiques i altres compromisos voluntaris subscrits per l'organització.
● S'assumeix el compromís d'assignar els recursos necessaris per a aconseguir els objectius, considerant acuradament els aspectes financers, operatius i organitzatius. L'empresa integrarà els seus objectius com a marc de referència incloent la qualitat, seguretat, el medi ambient, la responsabilitat social, la seguretat de la informació i les metes energètiques.
● Valorar les opinions dels clients, personal i altres parts interessades en el maneig de queixes, orientant els nostres esforços en la resolució efectiva de les seves inquietuds que garanteixi la satisfacció del client.
● Garantir la protecció del medi ambient, inclosa la prevenció de la contaminació i altres compromisos ambientals assenyalats per Monbus.
● En mesura del possible, reduir o minimitzar els impactes mediambientals associats al desenvolupament de la nostra activitat incloent els consums d'hidrocarburs, les emissions GEI, aigua, energia i els residus generats.
● Promoure activament l'ús i consum racional d'energia donant suport a l'adquisició de productes, equipament i serveis energèticament eficients i el disseny per a millorar l'acompliment energètic.
● Promoure i millorar el servei i equipament de la flota amb la finalitat de progressar en l'acompliment de la conducció eficient.
● Proporcionar condicions de treball segures i saludables per a la prevenció de lesions i la deterioració de la salut relacionats amb el treball. Així com, eliminar i reduir els perills i riscos per a la SST. Així mateix, l'empresa garantirà les opinions dels treballadors mitjançant la participació i consulta dels treballadors o per mitjà dels seus representants.
● Fomentar les bones pràctiques de seguretat viària amb l'objectiu d'eliminar les morts i ferits greus en accidents de trànsit.
● Adoptar les mesures necessàries per a garantir una resposta eficaç davant situacions d'emergència excepcionals i col·laborar amb altres entitats en l'elaboració de plans específics.
● Implementar i mantenir en l'organització una cultura del benestar, que proporcioni ambients de treball segurs, saludables i compromesos amb l'entorn, promocionant estils de vida saludables tant en els treballadors, com en la comunitat i amb els seus familiars.
● Realitzar i revisar periòdicament una anàlisi de riscos basats en mètodes reconeguts que ens permetin establir el nivell de seguretat de la informació i minimitzar els riscos associats. Així com, involucrar a totes les parts interessades en les activitats i procediments de seguretat de la informació.
● Garantir serveis accessibles per a totes les persones i promoure un entorn inclusiu, complint els requisits DALCO d'accessibilitat.
● Desenvolupar l'activitat de manera responsable, respectant els principis de responsabilitat social descrits en el codi de conducta intern, així com la rendició de comptes, transparència, la igualtat d'oportunitats, comportament ètic, respecte als grups d'interès, al principi de legalitat, a la normativa internacional de comportament i als drets humans.
Amb la finalitat d'assegurar l'adequació d'aquesta política, es duran a terme revisions periòdiques. A més, per a garantir el seu coneixement per part de tot el personal, la política del sistema de gestió serà exposada de manera pública en les nostres instal·lacions. Al seu torn, estarà accessible en la nostra pàgina web per a totes les parts interessades, permetent a qualsevol persona externa a l'empresa consultar-la a la seva conveniència.
Memòria anual RSC
Com a exercici de transparència informativa Monbus posa a la disposició de tots els grups d'interès la memòria anual de sostenibilitat que inclou qüestions relatives a objectius, el seu grau de compliment i els assumptes rellevants derivats de les nostres decisions i activitats.
Informe d'estat d'Informació no Financera
La publicació del informe d'estat d'Información No Financera pretén ser un exercici de transparència de l'organització amb els seus grups d'interès proporcionant informació referent a qüestions mediambientals, de personal, drets humans, diligència deguda i sostenibilitat.
Memòria de gestió de queixes i suggeriments
Monbus ha realitzat seguiment de la gestió de queixes i suggeriments en el nostre àmbit d'actuació. A aquest efecte, es presenta l'informe anual de les queixes i suggeriments rebuts i tramitats sobre la base de les directrius ISO 10002.