PREGUNTES FREQÜENTS
Preguntes
- ¿Cal que compri el bitllet amb una antelació determinada o puc adquirir en el punt de venda abans de la sortida del servei?
Pots adquirir els bitllets des del moment en què es posin a la venda, sense que sigui necessari que els compris amb una antelació determinada, si bé és important que tinguis en compte que:
- - Els punts de venda físics nomes despatxaran bitllets en horari d’atenció al públic (Veure localització d’horaris de les nostres taquilles i agencies aquí).
- Que la venda de bitllets en taquilla es tancarà per a un servei determinat en els següents casos:
- Quant s’esgotin les places disponibles per el servei.
- En qualsevol cas quant manquin cinc minuts per a la sortida del servei
Per tant, et recomanem que compris el bitllet amb certa anticipació per evitar problemes de disponibilitat de places, especialment en el trajectes de llarg recorregut.
- ¿Com i on puc comprar el meu bitllet?
Com a norma general, hi ha diverses opcions a l'hora de comprar un bitllet:
- Mitjançant la nostra pàgina web www.monbus.es, sempre que el servei seleccionat tingui habilitada la venda online.
- En taquilles, oficines i agencies. Consulta aquí el horari i l’ubicació dels nostres punts de venda.
- En el propi autobús, a través del conductor i sempre que estigui disponible la venda en ruta.
- A través d'agències de viatges, (principalment per a línies regulars de llarg recorregut).
- A través de màquines expenedores automàtiques en aquells llocs (a bord dels vehicles o en les Estacions d'Autobusos) on estiguin instal·lades.Per saber quins tipus de venda estan habilitats en algun servei concret, únicament deus fixar-te en el panell d’expedicions que mostrem per aquesta ruta durant el procés de compra o de consulta d’horaris de la pàgina web.
També pots sol·licitar aquesta informació tant en les taquilles, com mitjançant el telèfon d’Atenció al Client. - ¿Puc escollir els seients que vulgui?
Pots seleccionar els seients que vulguis dins dels disponibles en el moment de la compra. En qualsevol cas és important que sàpigues que només es pot seleccionar el seient en aquelles expedicions que tinguin habilitada aquesta opció, cosa que podràs comprovar en el procés de compra.
- He adquirit el bitllet per internet. Què passa si el perdo?
Si has extraviat el teu bitllet imprès pots tornat a imprimir-lo a traves del mòdul Gestiona la teva Reserva de la web seguint aquests passos. Així mateix com tots els bitllets adquirits a través del esmentat portal web són nominatius, podries anar a taquilla i sol·licitar que t’imprimeixin una còpia del teu bitllet, per a això hauràs d'acreditar la titularitat del mateix mostrant el corresponent document d'identitat. En cas contrari no es podrà imprimir una còpia del bitllet.
Has de tenir en compte a mes, que un cop superada l’hora de sortida oficial de l’expedició els teus bitllets perdran tota validesa i tampoc serà possible imprimir-los a traves de la web. - ¿Quin és el període de validesa d'un bitllet d'anada i tornada adquirit amb volta oberta?
La validesa del bitllet d'anada i tornada per a itineraris de més de 250 quilòmetres serà de sis mesos a partir de la data d'emissió. En la resta dels serveis de transport en què s'ofereixi aquesta possibilitat, la validesa dels bitllets d'anada i tornada serà de 15 dies a comptar de la data de l'anada.
- He seleccionat una plaça i vull modificar però l'aplicació no m'ho permet ¿com puc fer-ho?
- Durant el procés de compra no em resulta possible seleccionar una determinada data o ruta, ¿a què es deu?
- ¿Quins descomptes hi ha disponibles a Monbus?
Els descomptes que s’apliquen en els serveis de transport de les diferents empreses adherides a Monbus son molt variables en funció de:
- La concessió administrativa que determina le condicions del servei.
- La pertinença a determinats col·lectius (estudiants, jubilats, família nombrosa, treballadors d’una empresa concreta, etc.)
- Promocions o ofertes especials.
En general podem classificar els descomptes disponibles en dos grans tipus:
1 - Descomptes sobre el preu de bitllet - variendepenent de la concessió administrativa que regula un servei de transport concret en cada cas. En tots els casos es possible consultar els descomptes que s’apliquen durant el procés de compra de bitllets / consulta d’horaris en aquesta mateixa web. En general es solen aplicar descomptes sobre el preu del bitllet en els següents casos:
- Descompte per col·lectius (Carnet Jove, Família nombrosa, Jubilats, etc.)
- En els bitllets d’anada i tornada (aplicant un % de descompte sobre el bitllet de tornada).
2 - Bons de transport - Si realitzes amb freqüència un trajecte concret pots obtenir descomptes per la compra anticipada d’un nombre determinat de viatges, o durant un període de temps concret. Els bons de transport poden ser a la seva vegada:
- Bons Senzills - Poden aconseguir descomptes al comprar de forma anticipada un nombre determinat de viatges (Bo 20, Bo 30, Bo 40 etc). Com a norma general, quants mes viatges contingui el bo, majors seran els descomptes en la compra del mateix. Actualment solsament s’expedeixen bons senzills per les Rutes Regionals Galicia (mai en trams metropolitans i urbans de Galicia ja que aquets bons estan regulats per el TMG) i les rutes regionals de Castilla-La Mancha. Aquets tipus de bons son no nominatius, no obstant no es permet el seu us en mes d’una ocasió en el mateix viatge. Actualment, l’única forma d’adquirir un bo senzill es acudint a la taquilla mes propera on seràs informat dels tipus disponibles per aquet trajecte.
- Bons Especials - Son bons destinats a persones pertanyents a diferents col·lectius (estudiants, treballadors d’una empresa concreta, personal mèdic sanitari, etc) i solen ser negociats per empreses públiques o privades que desitgen concertar un descompte en els trasllats dels seus empleats / alumnes als respectius centres d’estudi / treball. Aquet tipus de bons son sempre nominatius, es a dir, personals e intransferibles. Per poder adquirir-los es necessari presentar una sèrie de documentació que acrediti la pertinença a aquets col·lectius. Pots sol·licitar mes informació enviant-nos un email a bonos@monbus.es o trucant al 982 29 29 00.
- ¿Els descomptes són acumulables?
Els descomptes no són acumulables entre si excepte els explícitament contemplats per la legislació vigent o que s'indiqui per part de l'empresa, pots consultar-ho en el procés de compra o en taquilla. En concret el descompte per família nombrosa és acumulable amb la resta de descomptes.
- ¿Quins són els mitjans de pagament acceptats a la pàgina web www.monbus.es?