PREGUNTES FREQÜENTS
Preguntes
- ¿Poden viatjar els menors d'edat sense acompanyant?
Els menors de quatre anys hauran de viatjar sempre acompanyats per un adult, en cas contrari no s'admetrà l'accés del menor al servei.
Es recomana que els usuaris de quatre anys o més, però menors de dotze anys viatgin sempre acompanyats d'un adult, si bé se'ls permetrà viatjar sols sempre que disposin de l'autorització corresponent dels seus pares o tutors i es compleixin els requisits que s'estableixen en les condicions generals del servei de transport que podràs consultar en el procés de compra.
Així mateix és important que tinguis en compte que no es disposa de personal auxiliar que s'encarregui de la cura del/a menor, i que el transport es realitzarà sota la responsabilitat del pare, mare o tutor del menor. - És possible imprimir, anul·lar el meu bitllet o fer modificacions a través de la pàgina web, encara que ho he adquirit a taquilla?
Si, per realitzar modificacions sobre els bitllets que hagis comprat, tant a la pàgina web com a taquilla, tan sols deuràs anar al apartat “Gestiona la teva Reserva” de la pàgina d’inici de la web i introduir les dades següents:
- Codi de reserva (“cod. Reserva”) que es mostra durant el procés de compra a la pàgina web (veure imatge 1) o bé en el teu bitllet imprès adquirit a taquilla (veure imatge 2)
- l'email que vas proporcionar durant el procés de compra a la pàgina web o bé el codi d'accés ("cod. accés") quan es tracti de bitllets comprats a taquilla (veure imatge 2).
Si tens dubtes de com gestionar la teva reserva, accedir a la ajuda pas a pas i et guiarem durant tot el procés.
Podràs realitzar com a màxim tres modificacions, que poden incloure canvis sobre la data i hora de l’expedició, així com canvis de plaça numerada (en cas que es tracti d’un servei en el que estigui habilitada aquesta opció). També podràs imprimir els teus bitllets tantes vegades com vulguis. No obstant, per anul·lar algun bitllet adquirit en taquilla serà obligatori acudir a qualsevol dels nostres punts de venda autoritzats.
En qualsevol cas sempre podràs facturar equipatge especial o excés d’equipatge mitjançant el mòdul “Gestiona la teva Reserva” en aquells serveis en els que estigui habilitada aquesta opció. - ¿Quantes vegades puc modificar un bitllet ?
Tens dret a modificar el bitllet gratuïtament en tres ocasions sempre que sol·licitis la modificació amb més de dues hores d'antelació sobre l'hora de sortida del servei. Un cop realitzada la primera modificació perdràs el dret a l'anul·lació del bitllet, mantenint únicament el dret a modificar en dues ocasions. Així mateix la possibilitat d'efectuar modificacions dels bitllets caduca als tres mesos de la seva adquisició.
Les úniques modificacions permeses seran: data i hora de l'expedició, així com la plaça (en cas que es tracti d'un servei en el qual es pugui triar plaça).
No podràs efectuar modificacions dels bitllets o abonaments amb tarifa especial (promocions i descomptes especials). - ¿Puc modificar l'origen o la destinació en el meu bitllet?
No, l'origen i el destí mai es poden modificar un cop s'ha comprat el bitllet. En aquest cas hauries anul·lar el bitllet i adquirir un de nou per a l'origen i destinació que vulguis, tenint en compte les penalitzacions que s'apliquen per a les anul·lacions.
- Es poden transportar bicicletes, taules de surf, esquís, instruments musicals?
Si vols transportar el teu equipatge especial (bicicletes, taules de surf, esquís, etc.) en els nostres serveis recorda que:
- La possibilitat de transportar aquest tipus d'objectes es veurà supeditada a la disponibilitat d'espai en al maleter del vehicle.
- El màxim d'unitats que es podran transportar per vehicle serà de tres, no podent transportar més d'una per viatger.
- Hauràs embalar correctament el teu equipatge especial per evitar deteriorar o embrutar l'equipatge de la resta de passatgers, així com preservar el estat del teu. En el cas de les bicicletes, a més de embalar, hauràs portar-la amb la roda davantera desmuntada.
- Hauràs de presentar a l'embarcament amb una antelació mínima de deu minuts sobre l'hora prevista de sortida.
Per a transportar el teu equipatge especial serveis de llarg recorregut hauràs de facturar en el moment d’adquisició del bitllet, pel que hauràs d'abonar la tarifa especial que s'indica durant el procés de compra a la pàgina web www.monbus.es.
D'altra banda, si vols transportar el teu equipatge especial (bicicletes, taules de surf, esquís, etc.) en els nostres serveis de curt recorregut hauràs de fer una reserva a través del correu info@monbus.es o en el telèfon d'atenció al client 900 92 91 92.
En tots dos casos, si a l'arribar a l'embarcament es comprova que no hi ha espai al maleter per transportar algun d'aquests objectes, l'empresa ha d'adoptar les mesures oportunes per traslladar-lo en el següent servei en el qual hi hagi espai disponible, sense que tinguis dret a indemnització de cap tipus per aquest canvi.
- ¿Quin és el pes màxim permès i la mida de maletes convencional?
La compra del bitllet et dóna dret a transportar gratuïtament dos peces d'equipatge (maleta, motxilla o bossa de viatge) sempre que tinguin unes dimensions inferiors a mig metre cúbic, i no superin en el seu conjunt els 30 kg., Quedant exclosos els equipatges especials que hauràs facturar de forma independent abonant la tarifa corresponent.
- ¿Pot viatjar meva mascota a l'autobús?
Si, sempre que es compleixin els requisits que s'estableixen a les Condicions Generals del servei de transport que podràs consultar en el procés de compra. En tot cas és important que sàpigues que:
- No està permès el transport d'animals en l'habitacle dels viatgers a excepció dels gossos d'assistència de persones amb discapacitat i persones amb trastorns diabètics o epilèptics sempre que compleixi amb els termes contemplats en el Reial decret 1544/2007, del 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització de les maneres de transport per a persones amb discapacitat.
- Les mascotes sempre hauran de viatjar en el mateix servei en que ho faci el seu amo.
- Únicament s’admetrà una mascota per servei.
- La teva mascota haurà de viatjar al maleter del vehicle i a l'interior d'una gàbia o transportí degudament homologada.
- El transport de l'animal es realitzarà sota la responsabilitat del seu amo.Per obtenir més informació sobre els requisits exigits consulta les Condicions Generals del servei de transport.
- ¿Viatjarà segura la meva mascota al celler?
Al celler de l'autocar els animals viatgen segurs, tot i que has de tenir en compte que el seu transport es realitzarà sota la teva total responsabilitat, i que hauràs de viatjar en el mateix servei. Així mateix has de presentar a l'embarcament en perfectes condicions d'higiene i físiques, i en interior d'una gàbia o transportí degudament homologada a l'efecte, exonerant a l'empresa transportista de qualsevol dany que pogués sofrir la mascota durant el transport. En ocasions pot ser recomanable la sedació de l'animal per minimitzar les situacions d'estrès durant el viatge.
¿És possible alimentar els animals que viatgin en celler quan el vehicle realitzi una parada tècnica?
Sí, només has de demanar al conductor l'obertura del maleter per poder accedir a la gàbia o transportí de l'animal. És recomanable en aquests casos, situar la gàbia o cistella de transport en un lloc on sigui fàcilment accessible durant les parades. - ¿Com he de fer per formular una reclamació?
Si vols presentar una reclamació enfront de l'empresa, hauràs de fer al llibre oficial diligenciat per l'Administració, que podràs sol · licitar a les diferents taquilles autoritzades per a la venda de bitllets, així com en els vehicles que presten els serveis.
- ¿Què he de fer en cas de pèrdua d'equipatge o objectes perduts?
En aquest cas pots formular una reclamació en el llibre oficial (diligenciat per l’Administració) que es troba a la teva disposició en els vehicles que presten els serveis i en les oficines de l'empresa. Així mateix pots posar-te en contacte amb el servei d'Atenció al Client, a través del número de telèfon +34 982 29 29 00; o contactar via email a través de l'adreça de correu electrònic info@monbus.es