L’autobús, motor verd del transport rodat
En Monbus es manté des de fa temps una ferma aposta pel Medi Ambient i la lluita contra el Canvi Climàtic. A causa d'això, les societats més representatives de Monbus porten ja diversos anys calculant les seves Emissions de Gasos d'Efecte d'hivernacle (la coneguda com “Petjada de Carboni”) i treballant per reduir aquestes emissions, tot això a l'empara de la norma ISO 14064.
La petjada de carboni és una forma de calcular les emissions de gasos d'efecte hivernacle que generen els vehicles. No parlem sol de diòxid de carboni, sinó del que se sol cridar CO2 equivalent, que és una forma d'englobar a tots els gasos que produeixen l'efecte d'hivernacle sobre el nostre planeta, i que són els culpables de l'Escalfament Global.
Realitzant un simple exercici d'anàlisi de les emissions d'un viatge amb autobús i un altre viatge amb cotxe, podem obtenir les diferents Petjades de Carboni. Per exemple, un viatge d'autobús d'uns 100 km. genera uns 57,4 quilograms de CO2 equivalent. Si l'autocar porta una ocupació de 55 passatgers les emissions per passatger són de 1,04 quilograms de CO2 equivalent. El mateix viatge realitzat en un cotxe genera uns 18,65 quilograms de CO2 equivalent, si el turisme porta una ocupació de 5 passatgers les emissions per passatger són de 3,74 quilograms de CO2 equivalent.
Com es pot comprovar, viatjar amb autobús és la manera de transport més eficient energèticament i menys contaminant, obtenint un estalvi en emissions 3,5 vegades major que un viatge en turisme.